Wednesday, December 15, 2010

JOM TELAN AIR LIUR...HE..HE..
SEBELUM TU JGN LUPA KLIK NUFFNANG KAT SEBELAH KANAN NI YE....MEKASIH.......
Oleh krn aku sgt teringin nak makan bbrapa jenis makanan terutamanya nasi(sbb aku tgh diet..hu..hu..diet la sangat...)...Kali ni entry aku ni akan memaparkan bbrapa jenis nasi yg popular kat negara kita..Jadi jom sama2 kita menelan air liur melihat nasi2 yg perghhhh......amat2 la sedap kalau tgk dari segi hiasannya.Kalau suruh mak @ sedara mara kita buat lagi sedapkan...kita pun boleh gak buat sndiri kalau penyakit M ke dapur tidak datang melanda hu..hu....
OK...nah silekan tengok.....
nasi lemak daun pisang
Nasi lemak yg selalu dijual dan dimakan waktu pagi ye murid-murid.Tapi skrg tak kira dah...tghari,ptg malam pun dah ada org jual/makan nasi lemak.Aku le tu...masa zaman dulu2..taim kat makatab...save bajet..maa....
Next.....
nasi ayam..yum,,yum..

Ni plak nasi ayam.Dulu-dulu masa kecik-kecik kalau dapat makan nasi ayam ni rasa mcm jadi anak org kaya la...biasa la dulu-dulu ayam kan mahal..mana mak kita mampu nak beli ayam.bukan mcm skrg ....budak2 skrg boleh dikatakan  hari2 mkn ayam... smpai terkeluor la ayat " hmmm...dah jemu mkn ayam".
Nasib ko la ayam...
Next....
haaa...sedapnya....
Nasi briyani yg sgt femes kat kedai mamak.Kat johor plak femes dgn nasi briyani gam.Sedap hingga mnjilat jari...mmm......
Seterusnya mmperkenalkan...
nasi kerabu
Nasi kerabu!!!!kat manjung ni ramai org kelantan jual nasi kerabu rasa mcm dok kat klntn plak.
Seterusnya....
nasi tomato
Kat pasar malam pun dah banyak org jual nasi tomato nih.
Next...
nasi dagang
Ni plak nasi dagang..nasi org ganu kitte...kat manjung kan kalau ada org jual nasi kerabu,dia jugak akn jual nasi dagang..bestkan boleh rasa dua-dua.
Akhir sekali...
nasi hujan panas
Nasi kaler-kaler @ nama glamernya nasi hujan panas...knapa nama dia mcm tu ekk.??
Ni nasi yg aku sgt-sgt suka sbb warna -warni tu...sgt kebudak-budakkan kan...Skrg ni jarang gak kat knduri-kenduri kawin nak jumpa nasi ni...selalu jmpa nasi minyak je...dorang malas kot nak warnakan nasi tu...hu..hu...
Setakat tu je la...entry aku kali ni ttg nasi-nasi kegemaran aku...Gambar2 ni aku dapat kat En.google.
Tq En. Google.Semoga lepas ni lepas baca entry ni korang plak try masak nasi ni utk famili korang..kan skrg cuti skolah...anak-anak2 mesti suka la mkn nasi yg lebih hangat dari biasa ni...yummy...yummy...babai!!!C...Ya...

No comments:

Post a Comment

Sudi-sudilah mengomen kat sini ye...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...