Monday, January 17, 2011

Mexico bun /Mexican bun/Roti kopi!!!!
Sebelum baca  seterusnya ..klik nuffnang belah kanan dulu ye...korang mmg baik punye...nah Mexican Bun sorang sebijik.....

yummy...yummy....

Anda semua pernah makan tak roti ni? ni la Mexican bun atau nama BM nya roti kopi....ehhh...hilang dah Mexicannya...Tak kisah lah....roti ni mmg la mnjadi kegilaan saya dari dulu smpai la skrg....sbb tu la bdn saya pun dah mcm roti ni...adoiii!!!


Seriusly pestaim jumpa roti ni kat Tesco Melaka...(jauh beno smpai ke Melaka)...taim tu saya duduk di Melaka..jgn tak tau.Masa tu regenya RM1.Pertama kali makan roti ni...fuhh...mmg sedap sgttt.....dgn lembut di dalam,garing diluar....mmg MABELES!!!!
Sejak tu mmg tak pernah miss beli roti ni kalau pegi Tesco.
Tapi bbrapa tahun lepas tu lama jugak saya terpisah dgn roti feveret saya nih...komited dgn kerja la katakan...smpai lupa skjp dgn roti feveret saya nih...(boleh caye ke...)
Lagipun roti mexico yg sya jmpa mmg tak sama mcm roti yg saya beli dulu...(mngada2 betol ko nih...)
Bbrapa taun lepas tu tiba-tiba kat Billion tmpt saya skrg ni ada plak roti ni.ada mcm -mcm plak topping kat atas roti tu.Selain kopi ada vanilla,coklat,kacang....maka tiap kali pegi billion mesti beli roti nih.Peel lama dah datang balik..badan saya pun kmbang balik mcm roti nih.hu..hu...

topping perisa kopi...lagi byk topping lagi sedap
Tapi bukan la selalu saya beli roti ni sbb saya pun jarang-jarang pegi billion.Rabak la poket asyik nak mmbeli je....
Pastu kan ..skrg ni Tesco Manjung baru di bukak...dan sepraissss!!!!ada jual roti ni kat situ.Yg sbnrnya ada 3 tmpt yg jual roti ni kat dlm Tesco tu...tp saya lagi suka beli yg dlm pasaraya Tesco tu sbb rasa nya mmg sama mcm yg saya beli kat Tesco Melaka dulu..bila mkn je teringat masa zaman duduk melaka dulu...he..he...dan semestinya harganya lagi murah.....singgit doploh lapan sen je uolls...banding 2 lagi kedai tu sebijik dua hengget..
yg ni kat rotiboy tesco sbiji rm2,kat billion rm1.50
ni vanilla topping berkacang..kat rotiboy sedap sgt!!!tapi mahal loh....


Skrg ni mmg tak misss kalau pegi Tesco msti beli wpun tesco tu baru bukak 6 hari (saya dah pegi 3kali ho..ho..ho..)smpai budak jual roti nih dah kenal muka saya...isy malunye...pasni kena buat pnyamaran nih...
Sape yg tak prnah cuba sbb rupa roti ni tak la menarikkan....cuba la rasa ..skali-skala..(Tetiba jd promoter Tesco plak...ahaks)
Okla...tu je entri kali ni.TATA.....

No comments:

Post a Comment

Sudi-sudilah mengomen kat sini ye...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...