Monday, October 31, 2011

TODAY IS A HOLIDAY YEAHHHH!!!!!!

ASSALAMUALAIKUM SEMUANYA,


Apalah tajuk entri sgt kebudak-budakkan(maafkan saya..ehem..ehem...)
Hari ni saya dan sekolah saya bercuti.Amboi kemain cuti Deepavali smpai hari Isnin kan.Sebenarnya kami bercuti sebab hari Sabtu dan Ahad kami sekolah.(Pulak dahh...)Hari Sabtu dan Ahad tu sbnrnya Hari Ko-Kurikulum jadi hari ni hari cuti sempena hari ko-kurikulum yg lalu.
Sementelaah(prkataan apa ni??) hari ni hari cuti,maka saya agak rajin sedikit(puji diri sendiri ye).
Maka terhasillah sebijik kek coklat.
Taraaaa!!!!!!!!!!!
decoration kek agak  kelaut sbb saya bukan masterchef ye
Kek ni resepinya telah di sumbangkan oleh sahabat saya iaitu Ida yg berada nun jauh di Kedah.Mekasih ye.
Resepinya mudah je.

Kek coklat paling senang di duniee...

Bahan kek:
2 cwn tepung kek
1cwn serbuk koko
1 cwn susu pekat
1cwn gula
1 cwn gula pasir
1 cwn minyak masak
1 cwn air panas
2 biji telur gred A

Bahan Topping:
1/2 cwn serbuk koko
1/2 cwn susu pekat
1 sudu besar minyak masak
Cara:
Masuk semua bahan2 di atas dan adukkan guna senduk hingga sebati.Nak aduk pakai mixer pun boleh.Lepas tu bakar selama 60 minit dlm suhu oven 180.Sebelum bakar,panaskan dulu oven ye dlm 10 minit.
Topping:
Masukkan semua bahan dalam bekas.Bahan-bahan ni boleh di masak atas api @ double boiler ye.
Kemudian bolehlah dihias kek ni ikut kreativiti masing-masing.
bugs tu tangkap kat dpn rumah he..he..just kidding


buat pertama kalinya saya brjaya mendeko kek (ye ke berjaya?)hik:)
masuk dalam peti ais sekejap
dah kena ngap dah..
Amboiii kemain menayang gambo.maklumla pertama kali buat deko-deko kek selalunya dah buat terus ngap je tak dan nak mendeko2 ni.Jadila kan utk mkn sndiri.kalau beli sebijik kek ni terbang la jugak rm puluh-puluhan.Kek ni moist uolls.Anda semua mesti lagi terror kan buat kek dari saya.Oklah setakat ni sahaja entri saya .Jumpa lagi!!

p/s: jgn lupa cuba resepi ni kalo rajin ye...ngeh..ngeh...ngeh...

No comments:

Post a Comment

Sudi-sudilah mengomen kat sini ye...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...