Friday, December 23, 2011

Assalamualaikum,


Amboi terlebih rajin pulak hari ni ye...Bukannya apa sambil2 tunggu nasi impit masak,sambil2 post entri baru.Hari ni saya buat smbutan harijadi anak saya kakak Nadia yg ke 9.Sebenarnya harijadi kakak nadia 31Dis ,tapi memandangkan saya dah mula sibuk dengan hal-hal sekolah maka smbutan di awalkan dan disambut di rumah mak saya.
Cerita pasal hari lahir ni, teringat pulak hari lahir saya 2 minggu lalu.Di mana saya telah me`request' kat en.suami masakkan kuey teow kerang(ngengada betoii).en. suami mmg pandai masak .Kadang-kadang masakan beliau lagi sedap dari saya.Muahaha!!
Jadi pada hari itu,saya dah siapkan semua bahan2 dan en.suami jadi masterchefnya.
Akhirnya...TADAAAA!!!!


kuey teow kerang ,air tangan en.suami
Sekali saya makan smpai 2 pinggan daaa...mana tak gumuk.
Tengaharinya  pulak kami makan kat rumah je tak makan di kedai.En.suami request sotong masak kicap dan saya buat kerabu kerang(baki buat kuey teow).Simple je kan lauk saya dan en.suami.Kata en.suami dah tua-tua ni tak lalu nak makan gulai.(tetiba beliau mngaku dah tua...ha..ha..)


sotong masak kicap

kerabu kerang


No comments:

Post a Comment

Sudi-sudilah mengomen kat sini ye...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...