Wednesday, December 8, 2010

..JOM BUAT POTATO SPRING SENDIRI....

gambar hiasan je..mintak kat En.google...
Sekarang ni kalau pegi pasar malam banyak betul orang jual potato spring.Sebelum ni kita cuma pernah dgr french fries,potato wedges,whip potato.Sekarang ni muncul plak potato spring.Aku kalau pegi pasar mlm mmg takleh miss beli lah.ada mcm-mcm perasa yg disalut kat atas potato tu cthnya perasa cheezy.black pepper,isy..mcm-mcm perasa la yg mnggugat selera .
tengok tu...tengok tu...
boleh tgk kat sini http://www.kentangspring.com/

(aku bukan dapat apa-apa pun tolong promot kentangspring.com di atas ni ye..tp menarik jugak la..bukak peluang rakyat malaysia utk berniaga).Harganya plak kalau kat tmpt aku ni..kalau kentang yg jenis kecik tu yg ubi dia warna kuning tu rm2.Kalau kentang yg besar ubinya warna putih tu rm3.Tapi aku slalu beli yg rm3 tu....bukan nak eksen ok beli yg mahal tp..seriusly potato spring yg berubi putih lagi sedap dari yg kuning..he..he..so pasni kalau u`olls nak beli potato spring tanya dulu kentang tu jenis apa...ataupun jgn segan2 pegi jengah kat blkg gerai tu tgk dorang tgh mesin kentang jenis apa..(ada berani..?)he...he...gurau je..tapi tak salahkan...tapi aku selalunya sblm beli aku akn pjgkan leher,bulatkan mata smbil skodeng2 kentang apa yg dorang guna.pastu barula aku beli kalau kntang tu adalah kentang yg besar ubi putih tu..aku tak tau apa nama specifik kntang tu..korang cari sndiri kat pasaraya..kat kedai runcit jarang ada....

Sebab dah suka sgt dgn kentang spring ni..anak-anak pun suka...isyy...tak leh jadi ni kalau dah asyik mmbeli je..mcm tak berbaloi je kan mkn sbiji kentang dgn harga rm3..kalau beli kentang sahaja boleh dpt berbiji-biji kentang dgn harga rm3..(fuhhh...)
So aku pun try carik kat youtube cara nak potong kentang tu.
Tadaaaa...dah jumpa....nmpak mcm senang je...so petang ni aku akn cuba mmbuatnya.Ok kwn2 aku akn review nnti kat sini bila aku dah berjaya mmbuatnya...tunggu tau....Babai...nak keluar pi giant cari kentang...See yaaaa......



2 comments:

  1. thanks mimi.. br 2-3 hr lepas my pakcu mention psl spiral potato nih.. ahha bleh ar buat sendiri pasni ;)

    ReplyDelete
  2. Tm ksh...nanti blh buat sendiri

    ReplyDelete

Sudi-sudilah mengomen kat sini ye...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...