Monday, July 11, 2011

HARI MINGGU .....

Assalamualaikum,hai semua...hari minggu biasanya pagi2 subuh dah pikir nak sarapn apa.(biasala isteri mithali kan...)he..he..Jadi pikir punya pikir...dapat la idea (saspennya idea)....hari ni sarapan nasi lemak je la.
Pagi tu saya pun pung..pang...pung...pang...buat nasi lemak sorang diri.Dulu2 tak konfiden nak buat nasi lemak ni...sbb saya bukannya terer masak pun..tapi sbb bila festaim masak dulu2...en.suami & anak2 makan smpai licin barula konfiden.tapi masak utk famili sndiri je la..
dah siap...
Sambal nasi lemak ni saya guna hot dog buat sambal tak buat sambal ikan bilis sbb kalau buat sambal ikan bilis mmg tak laku.Kadang2 buat sambal sardin makan dgn nasi lemak...best oo...
nasi lemak + sambal sardin,timun takde ye...stok timun habis...
Tengahari pulak saya teringin nak makan rendang ayam.Maka tiba2 jadi rajin pulak lalu terhasil la rendang ayam.Resepinya mak saya punya la...tp tak leh lawan le mak saya punya..sbb saya suka daun limau purut saya tmbh la daun limau purut.Daun kunyit lak saya simpul je tak hiris halus sbb nnti anak2 saya tak mkn... ada sampah katanya....sabo je la...
rendang ni kering skit sbb saya tak suka byk kuah..
Malamnya sempat la buat aiskrim vanila.
tada.....jom cuba
Bahan2:
1 mug susu segar
1 mug coffee mate
sedikit esen vanilla
Cara2:
Blender kesemuanya sampai halus.Masuk dalam peti ais.Tunggu le smpai beku.Dah siap boleh hias sesuka hati mcm gmbar di atas.
kalau nak buat aiskrim coklat @ strawberi tukar je susu segar tu dgn susu segar perisa coklat@ strawberi.


Oklah itu dia menu hujung minggu saya..Hari minggu je rajin masak cenggini...Leh la cuba buat aiskrim tu anda2 semua.Ok la jumpa lagi..

No comments:

Post a Comment

Sudi-sudilah mengomen kat sini ye...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...