Wednesday, May 23, 2012

KEK KARAMEL

Assalamualaikum,


Puasa hari ni ke kawan-kawan pembaca blog ni?Puasa Sunat Rejab le..Puasa taun lepas jgn lupa ganti pulak.Cerita pasal puasa ni kalau dapat makan kek buka puasa nanti ,uii nyamannya.Haa.ni haa aku dah lama nak makan kek yang popular di kalangan penggemar-penggemar kek.Kek karamel nama keknya. Aku punya la teringin nak makan bila tengok gambo kek ni.

Bila tengok resepi, macam susah je.Bila datang rasa nak try buat ,penyakit M pulak datang menerpa.Akhirnya tengok je la gambo sambil telan air liur.Tapi tak leh jadi nih, suatu hari tu aku nekad nak try buat sbb bahan semua dah ada.Aku pun mula la buat projek sorang-sorang kat dapo,masa hujung minggu beberapa minggu yang lalu.En. suami lagi la pelik nengok aku buat kek ni,asyik putar telur putih kemain lama lagi, sambil mengeluarkan dialog "ibu buat kek tipu-tipu ke ni?"Haa...aaahhh...aku pun  mengiyakan je la.
Akhirnya lepas berhempas pulas lebih kurang sejam,tadaaa....

Sebelum di potong 

Jadi jugak akhirnya
Bila dah siap, en.suami dan anak-anak ternganga nengok kek ni sebab tak macam kek biasa.Sesi merasa pun bermula.Masing-masing mula la perasan jadi juri Masterchef.Dalam dok komen-komen tu tinggal separuh loyang habis dibaham sekelip mata .Alhamdulillah..
Sebab kali pertama buat menjadi maka aku pun buat lagi kali kedua minggu berikutnya.



ni dah siap potong kakak nadia request
nak bawak gi sekolah
Resepi kek ni nampak susah tapi senang je bahan-bahannya tapi nak membuatnya berpeluh-peluh jugak le.Kalau anda nak try buat pastikan ada kipas kat dapur anda ye.Ha...ha...
Nak resepi  klik SINI.Selamat mencuba!!

2 comments:

  1. assalamualaikum mimi...wah !! sedapnya cubaan yg pertama terus jer menjadi kan nyummmmm...:)

    poslah kat sini sikit...hehehehe...:)

    ReplyDelete
  2. wahhh...teror la kaklong wat kek ni..
    sedapp je tengok ni...hihihi

    ReplyDelete

Sudi-sudilah mengomen kat sini ye...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...