Tuesday, August 21, 2012

1 SYAWAL

Assalamualaikum,
Selamat hari raya semua.Raya ketiga ni sempat lagi aku curi-curi masa update blog.Tahun ni aku beraya di rumah mertua dan malamnya pulak aku balik ke Ipoh.Raya pertama aku taun ni memang pulun banyak rumah aku ngan en.suami beraya sebab en.suami cuti sekejap je ,raya ke3 dah keje.Makanya kena la rushing beraya taun nih.
Layan gambo je la.Ni masa malam raya.
bunga api ni benda wajb di malam raya
en.suami dan adik-adik beliau di dapur
mercun yang bersedia untuk di bako.Sape yang main?
en.suami ketua  bab bako mercun ni..
mercun cina ni memang tiap-tiap tahun ada kat rumah mertua aku nih
bukan raya cina je main mercun nih tau,kami pun main gak
tu dia macam nak pecah gegendang telinaga aku nih
Raya Pertama .Ni masa aku beraya ke rumah Cikgu Salbiah di Trolak Jaya(beliau la yang perkenalkan aku dengan en.suami).Rumah Cikgu Salbiah ni kat tepi highway je.Kalau sape-sape lalu highway ke utara nampak la rumah beliau yang bersebelahan dengan MRSM Felda.Kak Sal ni ada juga sediakan makanan untuk tempahan jika anda menginap di Homestay yg terdapat di Felda Trolak Jaya ni.Boleh tengok kat sinihttp://www.teratakkasihhasanah.blogspot.com Anak-anak aku dan anak sedara aku memang suka beno kalau pegi rumah orang yang halaman rumahnya luas giler.Tak caya tengok le gambo depa kat bawah ni

kak Sal bertudung ungu(yang juga cikgu en.suami masa sekolah rendah dulu)
Haaa...nampak macam kasut orang dewasa kannn,tapi...
ni kasut anak sedara aku yang baru berumur 4 tahun,comel sangat...
punyala aku risau nengok dia pakai kasut tinggi ni
bukan apa,takut terpelecok ha..ha...
Okla,lepas ni aku beraya ngan anak2 je  sebab en.suami dah mula kerja.Jumpa lagi.
Harta akan habis digunakan tanpa ilmu tetapi sebaliknya ilmu akan berkembang jika ianya digunakan. Kekayaan bukanlah satu dosa dan kecantikan bukanlah satu kesalahan. Oleh itu jika anda memiliki kedua-duanya janganlah anda lupa pada Yang Maha Berkuasa.

1 comment:

  1. assalamualaikum,

    salam kenal dari muscat, oman.

    selamat hari raya.

    ReplyDelete

Sudi-sudilah mengomen kat sini ye...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...