Monday, December 27, 2010

Potato spring...
Jgn lupa klik nuffnang sblh kanan tu ye.. ye...mekasih....
Salam semua....
Ingat tak pasal entri kentang spring ni dulu....haaa...pada suatu hari aku telah pun mencubanya.....
sila tgk gambo ye......
2 jenis kntang yg berbeza rasa dan tekstur kulitnya
  Aku guna 2 biji kentang je sbb tu je yg ada kat rumah.2 biji kntang yg berbeza rasa.Kentang kuning kat atas tu yg biasa trdpt kat kedai2 runcit.Yg warna kulit agak kasar dan gelap tu isinya putih dan rasa agak sedap dan gebu,skrg ni susah pulak nak cari kntang ni kat pasaraya.
Mula -mula aku test potong kentang gelap tu ...tgk la hasilnya kat bawah...rupanya nak potong tu kena potong pelan-pelan penuh keseniaan...kalau tak sabar ...haa...ni la hasilnya....
percubaan pertama yg tak berapa nak jadi..
Percubaan kedua....boleh la ...nak makan sndiri....hi..hi....masa potong kntang ni sape2 tegur pun aku tak layan...fuhhh...punya la khusyuk dan tawaduk...(lgpun taim tu aku sorang je kat umah..En.suami tak balik kerja..anak2 balik kampung...he..he..)
tadaaa.....
DIINGATKAN YE....kulit kentang tu mesti di basuh dgn bersih sebersihnya...
Dah siap potong....terjunkan la kentang tu dlm periuk yg berisi minyak yg agak banyak..dlm kuali susah skit la...
Kalau kat pasar mlm tu diorang salut kentang tu dgn tepung , tak tau la tepung apa...tapi aku tak bubuh pun...dah potong terus goreng...

Bila dah siap rupanya agak hodoh skit sbb periuk yg aku guna tu kecik lalu mncacatkan rupa kntang tu...jadilah..janji sedap di makan..he..he...Oklah...Sila lah korang cuba pulak...Assalamualaikum...babaiiii....See..ya....

2 comments:

  1. Waaa.. wat potato spring sendiri! bestnye.. tak susah ke nak potong tu yang?

    ReplyDelete

Sudi-sudilah mengomen kat sini ye...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...