Monday, May 9, 2011

Hari  Guru pulak bakal menjelma...


Assalamualaikum....
Minggu depan Hari guru plak bakal mnjelma.Saya bukan nak cerita pasal hadiah apa yg saya dapat setiap kali Hari Guru tapi nak cerita pasal tengah pening nak beli hadiah apa untuk cikgu-cikgu yg mengajo anak saya.


Sebagai seorang ibu yg juga seorang guru pening kepala gak nih nak memikir hadiah istimewa apa nak bagi kat cikgu-cikgu yg dah berhempas pulas ajar anak saya.


2 org anak saya tu pun dah sibuk-sibuk bagi cdgn  hadiah apa nak bagi kat cikgunya.
Walaupun saya tahu cikgu2 ni tak mngharap sgt nak hadiah dari anak2 murid tapi bila dapat hadiah tu rasa seronok sgtkan  wpun hanya sbatang pen merah.(aku la tu...)so tahun ni insyaAllah saya akn mnyediakan hadiah yg lebih istimewa skit untuk cikgu2 anak saya.
Tahun lepas ekonomi agak merosot so hadiahnya pun ala-ala je.Tapi saya tau cikgu2 anak saya sgt mnghargainyakan...

antara guru yg mngajar anak saya merangkap rakan sekerja saya heee...

 Setelah berhempas pulas lebih kurang 5 bulan mncurahkan ilmu kat murid-murid, minggu ni murid-murid pulak berhempas- pulas mnjawab soalan2 peperiksaan.
Isnin depan pulak sambut Hari Guru jadi dapat lah cikgu2 ni mnghilang kan sikit rasa stress(stress gak jadi cikgu ni wpun org kata cikgu paling byk cuti....).Selasa pulak cuti hari wesak...ohhhh.....heaven....:)cuti lagi ...jom..jom..jadi cikgu....

Jadi kepada semua ibu bapa(saya menulis sbg seorg ibu ) jangan lupa sentiasa ingatkan anak anda selalu hormati guru sebagaimana guru selalu mengingatkan anak anda supaya selalu menghormati dan menghargai anda(ibubapa).

Jumpa lagi... 

No comments:

Post a Comment

Sudi-sudilah mengomen kat sini ye...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...