Wednesday, August 1, 2012

Menu puasa 6,7,8,9,10,11

Assalamualaikum,
Amboi tajuk entri bukan main lagi.Sejak dua tiga menjak ni aku agak sibuk sikit makanya blog pun tak update.Jadi sepanjang kesibukan aku tu ,juadah buka puasa pun main belasah je janji kenyang.


Menu puasa 6

puyuh masak kicap
(en.suami masak sebab katanya aku masak puyuh tak sedap,sabo jela..)
ayam percik
bihun goreng (balas balik pinggan orang sebelah)
Menu puasa 7
sup kambing
Agar-agar pelangi
 Aku kalau makanan berwarna-warni ni manjang je teringin.Nak membuatnya memang kena sabo sebab kena buat selapis demi selapis.Fuhh,dah la aku ni jenis tak sabar.Teringin punya pasal aku buat jugak.
 Menu puasa 8
ayam goreng
Ayam goreng ni aku bawak taim buka puasa di rumah opah aku.Aku bawak ayam ni dengan agar-agar pelangi je sebab aku tau mak-mak sedara aku mesti bawak macam-macam lauk kalau buka puasa kat umah opah aku tu.Tak sangka pulak aku sorang je bawak ayam goreng makanya habis licin sampai aku pun tak sempat rasa.Tapi nasib baik maktam aku bagi seketul dapat la merasa (macam jakun je aku ni dengan ayam goreng, kalah upin ipin hu..hu..yang sebenarnya aku dah terliur, masa aku menggoreng ayam nih)


Menu puasa 9
Aku sampai rumah dari Ipoh ke Manjung pun dah pukul 7,sempat masak nasi dan beli KFC je.Makan la kami nasi berlaukkan ayam KFC.Alhamdulillah.

Menu 10
keli berlado
sup main campak je segala bahan yang ada dalam peti ais
udang goreng kunyit
 Menu puasa 11
sup ayam
udang paprik
kuih cara
Nabi Muhammad s.a.w  pernah bersabda: "Semua amal anak Adam A.S. dilipatgandakan kebaikan (pahala) dari 10 sampai 700 kali ganda kecuali ibadah puasa. Ada pun puasa itu adalah untuk Allah s.w.t.. dan Dia akan terus memberikan pahala kepada sekelian" (Riwayat Muslim)

1 comment:

  1. assalamualaikum mimi...meriahnya selamat menjamu selera yer...:)

    ReplyDelete

Sudi-sudilah mengomen kat sini ye...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...